Tandhygienistbesök i Göteborg

Så, varför ska man gå till tandhygienisten?

Våra tandhygienister förebygger, informerar, instruerar och ger tips och råd på hur du på bästa sätt ska hålla rent i munnen. De behandlar karies och tandlossningssjukdomar. Regelbundet underhåll hos tandhygienist av tänder, kronor, broar och implantat är nödvändigt för att behålla friska förhållanden. Vi hjälper dig med den stödbehandling som du behöver för att för oss är det viktigt att du mår bra. Ett inflammerat tandkött har en stark koppling till hjärt- och kärlsjukdomar och även andra allvarliga sjukdomar. Så att att hålla sig frisk i munnen kan förlänga livet med 6 år. Detta är forskningen ense om.

Hur går ett besök till tandhygienisten till?

Ett besök till Dagnelidklinikens tandhygienister bärjar med att vi stämmer av din nuvarnade situation. Hur känner du själv att dina tänder mår? Och hur mår du? Vi mäter tandköttsfickor för att se hur djupa de är och vi går igenom ditt tandkött för att se så allt är ok, om man har ett tandkött som är rött, svullet, irriterat eller blöder. I denna undersökning kan vi upptäcka eventuella problem som kräver en mer omfattande behandling.

Under besöket tar vi även bort tandsten, plack och eventuella missfärgningar. VI putsar och polerar dina tänder så att allt känns rent och fräscht.

Vad innebär god munhygien?

Att man håller plackfritt i munnen. Behandlar man inflammerat tandkött så tidigt som möjligt krävs mindre vårdinsats och det är lättare att få en utläkning. En god munhygien dagligen innebär att du använder rätt hjälpmedel för Dig och din mun, som tandborste, eltandborste, tandtråd, mellanrumsborstar etc.

När behöver man besöka tandhygienisten?

Individrelaterad kallelse efter ditt behov. Även om du är duktig på rengöring i munnen kan dina konstruktioner, kronor, broar och implantat göra att stödbehandling av tandhygienist behövs regelbundet. Allt för att nå ett högt mål och hålla rent och friskt livet ut.

Boka tid till tandhygienist här

Tandhygienist Göteborg hos Dagnelidkliniken