Smärtfri tandbedövning med the Wand

Känner du obehag av sprutor? I sådana fall kan vi glädja dig med att vi använder oss av en ny sprutfri teknik för tandläkarbedövning. Tekniken vi använder för smärtfri tandbedövning kallas Wand. Boka en tid hos oss och känn dig trygg i vetskapen att vi kan garantera dig en smärtfri behandlingsupplevelse.

En smärtfri behandling är a och o, speciellt för tandvårdsrädda patienter. Med våra metoder för t.ex. bedövning och röntgen kan vi åstadkomma en smärtfri behandling och en behaglig liksom en helt ny upplevelse inom tandvård. Vi arbetar konstant för att uppdatera och förnya oss, för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt. Vårt mål är att göra tandvårdsbesök till en upplevelse att se fram emot - och till och med längta till. Då är det av yttersta vikt att du upplever så lite obehag som möjligt. Vi vet att det kan kännas läskigt, så vi försöka göra allt som står i vår makt för att underlätta. Allt ifrån att fylla vårt väntrum med mysiga möbler och nybryggt kaffe till hur vi jobbar med exempelvis bedövning. Läs mer om hur vi arbetar för att förebygga tandvårdsrädsla

Tandbedövning med the wand hos Dagnelidkliniken i Göteborg

Tekniken för smärtfri behandling - Wand

Tekniken vi använder för smärtfri bedövning kallas Wand. Några av behandlingens fördelar jämfört med traditionell bedövning:

• Ny teknik med bedövningspenna, ingen spruta.
  • Mer lokal bedövning, bedövar en tand i taget.
  • Ingen bedövning i läppar, tunga och kinder.
  • En behaglig, datorstyrd injektion.
  • Snabbare behandling med färre stick.

Vanliga frågor och svar om behandlingen

Kan man äta och dricka direkt efter behandlingen?
Tack vare att man kan välja att lägga tandbedövningen så att den varken tar i läppar, tunga eller kinder, utan endast i området runt om tanden, går det utmärkt att äta och dricka direkt efteråt.

Går Wand att använda på barn?
Ja. Wand är perfekt för barnbehandlingar, tack vare att den inte liknar den vanliga bedövningssprutan.

Gör det ont att få en bedövning med Wand?
— I och med att bedövningsvätskan injiceras under väldigt lågt tryck känns denna tandbedövning i de allra flesta fall mer behaglig för kunden, vilket också är vetenskapligt bevisat.